top of page
  • Black Facebook Icon
  • Black YouTube Icon
  • TikTok

Molnár Zoltán


Molnár Zoltán, 58 éves, szigetszentmiklósi pilóta, nős, gyermektelen, saját vállalkozásban szerelő, a CBR-es csapat alapító tagja, a csapat grafománja, a legtöbb utolsó helyezés büszke birtokosa.


Mi volt az első motoros élményed?

Nagyapám felültetett a bordó Danuviájára, lehettem vagy három éves, a motor a napon állt, ahogy ráültetett ténylegesen megcsapott a benzingőz illata, ami máig is az orromban van.


A beavatás, az első motorozás?

Nagybátyám Babettáján cirka 8 évesen. Mentem vagy 123 métert egy földúton, de remegő lábakkal szálltam le. Olyan elemi élmény volt, hogy tudtam, ez nekem KELL! Itt el is dőlt, hogy én motorozni fogok ahogy lehet.


Első saját motor?

Tizenkét, tizenhárom évesen egy Verhovina, 500 forintért vettem a mindenpénzemből. Szörnyű volt, de imádtam. Először svarcban motoroztam, mert a szüleim erősen tiltották, a motort nem is vihettem haza, egy bokorban tartottam, időnként ellopták, úgy kellett a környékbeli huligánoktól visszakunyerálni, majd végleg elvitte valaki. Utána jöttek sorban a 80-as években elérhető szocialista motortípusok, de valahogy újra és újra visszatértem a kicsikhez, a 150 kiló feletti motorok valahogy nem az én világom.


Mindig volt motorod?

Nem, nem volt mindig. Volt az életemben 10-12 év, amikor olyan helyen laktam ahol nem lehetett biztonságosan tárolni, szóval akkoriban nem volt, de addig sem szűntem meg motorosnak lenni. Ahogy újra volt hol tárolni ismét lett motorom.


Motorozol utcán? Van utcai motorod? (ha igen milyen)

Igen vannak utcai motorjaim, rendszeresen motorral közlekedek civilben is, ha csak lehet eljárok túrákra is. Több motorom van utcára is, de főleg a Simsont és egy elektromos robogót használok.


Hogy kerültél kapcsolatba a motorversenyzéssel? (hol mentél eddig milyen kategóriában)

Mondhatni teljesen véletlenül, tizenkét éves korom körül a haverokkal belebotlottunk a kőbányai Éles sarkon, a BNV parkolóban megrendezett motorversenybe. Leesett állal néztük, majd rendszeresen kijártunk nézni ezt a tulajdonképpen illegális versenyt. Hogy mennyire nincsenek véletlenek, akkor biztos hogy láttam versenyezni Györkös Nándit, a CBR-es csapat aktív tagját, bár sajnos nem emlékszem rá akkoriból, mert igen sokan versenyeztek. Sűrűn kijártunk nézni a racékat, ültünk az ügető betonkerítésének tetején, és én ugyanúgy tudtam hogy nekem ez KELL, ahogy az első babettázáskor.


Kik voltak ott az Élesen a favoritjaid?

Gál Nándor, Perlusz János p20-szal és Tóth István MZ-vel. Volt egy kis köbcentis kategóriában menő srác, egy épített motorral de az ő nevét sajnos nem tudom.


A nemzetközi mezőnyből vannak kedvenceid?

A régiek közül Saarinen, és persze Szabó II és Drapál, az újabbak közül még a kétütemű korszakból Abe, Alex Barros, Doohan, Kato és persze Talma nyilván. Amikor a világbajnokságért ment, csukott ablaknál kellett néznem a tévét, annyira ordibáltam közben D:) A mostaniak közül a Superbike-ból Toprak, a moto gp ból Denis Öncü, Martin, Miller például


Érdekes, hogy nem csak bajnokokat említesz

Persze. Van akinek a stílusa tetszik bár soha nem lesz bajnok, van akinek a habitusa, van akinek az állhatatossága, és van akinek az eredendő zsigeri tehetségét csodálom, míg másokban meg simán csak a jópofaságot.


Követsz még valamilyen motorsport sorozatot?

Igen, a hosszútávú motorversenyzést, salakmotort. A terepmotorozást is, de az inkább csak fél szemmel sandítva.


Autóverseny?

Nem, az egyáltalán nem hoz lázba, ahogy a foci sem


Bármilyen más sport ami iránt érdeklődsz?

Országúti kerékpár és snooker.


Snooker és kerékpár? Tényleg?

Tényleg. Az országúti kerékpár teljesen ugyanolyan mint egy nagyon nagyon lelassított motorverseny, és a snooker pedig taktikailag kicsit hasonlít a hosszútávú motorversenyzéshez.


Oké ugorjunk vissza a CBR kategóriához, illetve a te saját motorversenyzésedhez. Azt már elmesélted, hogy az Élesen fertőződél meg, de hogy jött a CBR kupa a képbe?

Történetileg ez úgy nézett ki, hogy fiatalon nem volt lehetőségem aktívan bekapcsolódni a motorversenyzésbe, maradt az utcai motorozás, de 2005-ben néhány barátommal feltámasztottuk a 90-es évek elején lezárult Simson kupát, és versenyeket szerveztünk. Először teljesen illegálban két évig, majd utána már teljesen hivatalosan éveken keresztül, itt ismerkedtem meg Siket Csabával aki szintén az akkori Simson kupás mezőny menője volt. A Simson kupából idővel kifogyott a lendület, akkor néztünk körül, hogy milyen más motorral lehetne menni, amire egy márkakupát lehetne felépíteni. Így találta ki Csaba, hogy legyen CBR125.


Az elején a bemutatkozásnál elmondtad, hogy a legtöbb tökutolsó hely büszke birtokosa vagy. Ha eleve tudod, hogy esélyesen utolsó leszel, mi a motiváció a számodra, hogy mégis elmenj versenyezni? Csak a társaság kedvéért mész?

Nem, nem csak a társaság kedvéért, bár akár azt is lehetne, hiszen a csapat kiváló.

Nyilván ez a hobbi motorversenyzés, mindenkinek másról szól, nekem az utóbbi években a saját magam legyőzéséről, a határok feszegetéséről, az eredmény pedig az, ami. Nézd, ez nem világbajnokság, tudni kell a helyén kezelni. Ugyanakkor, ugyanannyira komolyan kell venni a mezőny végén is a menést mint a legelején, hiszen ugyanazt csináljuk, csak a köridő különbözik némileg. És persze az is van, hogy a tökutolsó helyért is ugyanolyan öldöklő csatát lehet vívni, mint a legelején, oszt max nem állunk fel a dobogóra a végén, de az alap élmény az eléggé ugyanaz. Néhány éve Csabával végigmeccseltem az Euroringen egy teljes futamot, kanyarról kanyarra előzgettük egymást, valahol az elejében voltunk, de nem tudtam akkor sem és most sem tudom, hogy az ötödik, vagy a harmadik helyért mentünk. Menet közben tökre nem számított, és bár az utolsó előtti kanyarban Csaba megelőzött, az volt az egyik legnagyobb motoros élményem. Lényegileg ugyanez folyik a mezőny legvégén is, élményt kapunk, bár nem a győzelemért megyünk. Vizes Gabival is elég jót mentünk pár éve, az a mezőny közepén volt, arról sem tudom hányadik helyért mentünk.


Ok. Kedvenc pálya/nemszeretem pálya?

Nincs nemszeretem pálya, ahogy kedvenc sincs. Inkább olyan pályarészek vannak, amik nem mennek úgy ahogy szeretném, és az kicsit frusztráló. Ilyen például a Kecsóringen a mérleg becenevű kanyarkombináció, az egészen határozottan bosszant, hogy mennyire nem megy, viszont a pálya más részeit meg nagyon karmolom. Szóval inkább ez van, hogy nem megy ezért nem szeretem részek vannak. Kakucson leginkább azt nem szeretem hogy nincs egyáltalán árnyék a boxban sem:)

Brezovának is vannak ilyen részei,de azt a pályát összességében kifejezetten kedvelem


Mennyi az idő? Melyik pályán milyen időket tudsz?

Ezt a kérdést nem számszerűsíteném:)

Ha eleget tudok tréningezni, akkor a köridőim, a botrányos irányából képesek elmozdulni a már csak röhejes irányba:)

Két éve tréningen egyszer beszaladt egy 53 alatti idő Kakucson, azt hittem elromlott az időmérő, de nyilván, csak elrontottam valamit, elbambultam, ilyesmi lehet a magyarázat, mást nem tudok elképzelni D:)


Van előre elhatározott taktikád egy verseny előtt, átgondolod mit fogsz csinálni, vagy majd ahogy a verseny hozza?

Van, persze, de nyilván a rajt utáni kalamajka átírhatja ezt. Alapvetően az az elgondolásom, hogy rajtolok egy jót, és utána minél tovább megpróbálom magam mögött tartani azokat, akikkel valós versenyben lehetek. Ilyenkor gyakran direkt idióta íveken megyek, csak sajnos ezt már a hozzám szokott kollégáknak nehezebb eladni.


Vezetni szeretsz, előre menekülni, vagy inkább lekövetős, a végén kibújós elképzeléssel mész?

Mindkettőt szeretem csinálni, de asszem inkább lekövetős lennék.


Edzésen, vagy időmérőn használsz valamilyen taktikát, elgondolást?

Nekem az utcai motorozás miatt mindenképpen kell pár perc aklimatizálódás. Először, ha felmegyek, edzésen mindig csinálok egy teljes "agybeállító" etapot, kb 10-15 percet, hogy ez most nem az amikor az utcán megyek. Nekem erre egyszerűen át kell állni. Ilyenkor ez az első etap egy boltbamenős tempó, majd szün, és a második felmenésre pár bemelegítő kör után kezdem el a tempót tolni.

Versenynapon ugyanez van, a szabadedzést egy ilyen irányba állító programnak használom.


Vannak hátsófékes és csak elsőfékkel fékező pilóták, te melyik vagy?

Alapvetően elsőfékes, de nagyobb féktávokon, vagy kanyarban kicsi módosításra, használom a hátsót is


Milyen fékbetéttel, tárcsával mész?

Teljesen közönséges bolt utcai fékbetéttel, a gyári tárcsával.


Futómű?

A hátsó rugóstag gyári, az elsőben van a rugó fölött 30mm előfeszítés, a gyárinál vastagabb telóolaj, és 25mm-re be van ejtve az eleje, pályára így alkalmasabb, hogy kicsit fejre van állítva a motor, és kevésbé esik össze az eleje féktávon.


Melyik pályára milyen áttételt használsz?

A mezőnyből én megyek a legrövidebb áttétellel, 13-53-mal a kisebb és 14-53-mal a nagyobb pályákon, pl euroring.


Milyen guminyomással mész?

Ez változó. Van amikor egyszerűen nem tetszik, nincs meg az érzés, és próbálgatom, eresztek, vagy fújok bele 1-1 tizedet, attól függően, hogy mit érzek. Persze lehet hogy ez csak plecabo, de az sem számít, az érzés számít, legalábbis nekem biztosan. Én viszonylag könnyű vagyok, kicsit alacsonyabb nyomással megyek mint a többiek. Amíg utcai gumival ment a mezőny, elöl 1,35-1,45-tel mentem, hátul 1,9-1,8-cal. Slickel a hátsó nyomás még nincs meg azt idén fogom megfejteni.


Használsz műszereket a motoron?

Nem igazán. Ezeken a kisebb pályákon amiken zömmel megyünk, nem sok idő volna rápillantani, nekem nem sok haszna volna, bár egy váltóvillantón már többször elgondolkoztam. Az én motorom a leghalkabb a mezőnyben, ha együtt megyek valakivel a sajátomat egyáltalán nem hallom, szal egy váltóvillantó jól jönne.


Mi a kriptonitod, ha van egyáltalán ilyen?

Az igazságtalanság,a sportszerűtlenség, és a hányaveti rendezés teljesen kihoz a sodromból. Szerencsére nálunk a sportszerűtlenség ismeretlen fogalom.


Hogy látod, mik az erősségeid?

A rajtolás és a kissé csúszós pálya, az magamhoz képest jól megy.

Lehet, hogy esőben is jól mennék, de az meg annyira diszkomfortos, hogy az nem szeretem, de a csöpögő kicsi eső az úgy érzem jól megy. Olyankor mindenki visszalassul hozzám, az én tempómból meg eleve nem lehet elesni D:) Na de viccet félretéve, asszem a kicsi eső az jól megy.


Amiben fejlődnöd kellene?

Elsősorban a koncentráció. Van a mezőnyben pár olyan szaki, akinek a látványosan erős, tartós koncentrációját kifejezetten irigylem. Konkrétabban pedig a "nem megy jól" pályarészekre kellene gyúrnom tudatosabban.


Végezetül mik a legjobb eredményeid, mik a konkrét terveid, céljaid a jövőre nézve?

Nyilván "a világbéke, és rengeteg cuki táska" D:)

Rácz Józsira szeretnék visszazárkózni, mert bár korábban sokat meccseltünk, 2023-ban határozottan ellépett tőlem.

Korábban, másik kategóriákban voltak helyezéseim, de ez az utóbbi években nem jellemző. legutóbb három éve Brezován álltam dobogóra, de ott is csak azért, mert mindenki kiesett előlem D:)



Commentaires


Les commentaires sur ce post ne sont plus acceptés. Contactez le propriétaire pour plus d'informations.

© 2024 by Honda Recycling Club

bottom of page