top of page
jonasgyorgy73

Jónás György


Mi volt az első motoros élményed?

14 évesen a haverokkal kitaláltuk hogy motorozni fogunk. Kemény csapat jött össze, volt ott Riga, Komár, Babetta, minden :)


A beavatás, az első motorozás?

A családi ház udvarán “terepeztem” egy kézi váltós Rigával, meg a környező utcákban motoroztam. Apám többször hegesztette vissza a lábtartót, időnként sikerült letörni. Aztán egy új Riga Deltát vettünk, azzal csináltam meg a jogsit. Még a helyi krosszpályára is jártunk a srácokkal, jól szórakoztunk.

A következő egy 350-es Jawa volt, amit nagyon szerettem, erős de kezes motor volt. Máig emlékszem az első hosszabb motoros útra, amikor el kellett vinni műszaki vizsgára Szolnokra. Volt vele vicces sztori is, amikor este, utassal, városon kívül egy kanyart emlékezetből kellett befejezni, mert a közepén derült ki hogy lemerült az akksi 🙂


Első saját motor?

A jó kis kézi váltós Riga-16. Csak úgy adta el a tulaj, ha a többi Riga lomot is elhozzuk 🙂


Motorozol utcán? Van utcai motorod? (ha igen milyen)

Kényelmes vagyok, inkább autóval járok. Sok év kihagyás után ültem újra motorra. Szoktam azért az utcán is motorozni, kellenek a kilométerek. Van egy utcai CBR125-ösöm is.


Hogy kerültél kapcsolatba a motorversenyzéssel? (hol mentél eddig milyen kategóriában)

A pályamotorozás ötlete onnan jött, hogy a lányomat a motoros iskolában többször intették, hogy lesz szíves a pályán vadulni, és ne a rutin órákon és főleg ne az utcán. Aztán az M-Ringen szurkoltunk egy ismerős srácnak aki PW50-es kategóriában indult. Megnéztük a CBR125-ös futamot is: ez volt az a kategória ahol be tudtunk kapcsolódni a történetbe.


Én 2022 végén, Kakucson egy bérelt motorral egy oktató segítségével próbáltam ki a pályamotorozást. A következő nyáron Judittal együtt elmentünk egy tréningre, amit a SER-Ringen tartottak. Neki is nagyon bejött a dolog! A szezon többi része arról szólt, hogy próbáltam utolérni a csajszit 🙂


Nekem lett hamarabb rajtengedélyem, be is neveztem néhány versenyre. Hatalmas élmény volt, rengeteg segítséget kaptam a csapattól.



Követsz még valamilyen motorsport sorozatot?

Szoktam nézni, a Superbike sorozatot, MotoGP-t. A Northern Talent Cup versenyeket is szeretem, drukkolok a magyar srácoknak.


Bármilyen más sport ami iránt érdeklődsz?

Triatlon versenyeken szoktam indulni, szeretem a futást, bringázást.


Hogy jött a CBR kupa a képbe?

Tetszett hogy viszonylag alacsony költségvetéssel lehet ezekkel a motorokkal pályanapokra járni, versenyezni. A másik fontos szempont az volt, hogy a CBR125-ös kategóriában vannak versenyek, van mögötte egy összetartó csapat és közösség. Emlékszem, hogy a FB-on feltett kérdésekre azonnal kaptam válaszokat, jó kis egyeztetés alakult ki a felvetett témában.


Mi a motiváció a számodra a versenyek összességében vagy akár egy konkrét versenyen?

Számomra a lényeg a kaland, a verseny élménye, hogy jól szórakozzunk. Fontos a fejlődés, hogy lássam hogy mindig tudok egy kicsit jobb lenni mint korábban. Hatalmas élmény volt amikor sikerült felzárkózni a mezőny végére, előzgettük egymást Molnár Zolival.


Kedvenc pálya/nemszeretem pálya?

A kedvenc jelenleg Kakucs, bármelyik irányban, de Visontát is szeretem. Nemszeretem pálya nincs, egyelőre csak az, hogy küzdök a lassú visszafordítókkal.

Mennyi az idő? Melyik pályán milyen időket tudsz?

Szezon végére Kakucson mindkét irányban tudtam menni 53-54 körüli időket, néha egy-egy 52-es kör is sikerült.


Vezetni szeretsz, előre menekülni, vagy inkább lekövetős, a végén kibújós elképzeléssel mész?

Inkább az utóbbi, a lekövetős, de ez inkább abból adódik, hogy még rutint kell szereznem az előzéshez.


Edzésen, vagy időmérőn használsz valamilyen taktikát, elgondolást?

Edzésen ki szoktam tűzni hogy mire fogok fókuszálni az adott felmenetelen. Tekintet, pozíció, gázkezelés, stb. Versenyen ha elment mellettem a mezőny eleje, akkor megpróbálok menni néhány gyors kört. Ha megelőz valaki aki egy kicsivel gyorsabb, megpróbálom tartani vele a tempót.


Mennyit edzel a versenyekre? Hova jársz edzeni? A pálya-edzéseken kívül készülsz-e még valahogy a versenyekre?

Csúcsidőben akár heti kétszer is kimegyünk pályázni ha összejön. Emellett erősítő és állóképességi edzéseket csinálok (triatlon).


Szerinted ki a legnagyobb ellenfeled, kikre gyúrsz, kit szeretnél elkapni?

Saját magam, hehe. Ez fejben dől el. Sokat kell még fejlődnöm, tanulnom. Nagyon jó ha sikerül meccselni valakivel, de ez nekem inkább szórakozás mint verseny.


Vannak hátsófékes és csak első fékkel fékező pilóták, te melyik vagy?

Elsőfékes.


Milyen fékbetéttel, tárcsával mész? Váz futómű? Milyen guminyomással mész? Fixen valamilyennel vagy próbálgatod?

Valami verseny kategóriás fékbetét van a motoromban, de még nem vagyok teljesen elégedett az első fékkel, azon még dolgozni kell. A guminyomás a gyártó által ajánlott 1,8 elöl, 1,7 hátul (hidegen).


Milyen egyéni átalakítàsok vannak motorodon?

Slick gumik, lábtartó, pályaidomok, kormánycsutka, nagyobb lánckerék, hangos kipufogó. Van pár extra is: JC50-es felnik, Power Commander.


Ki szereli a motorodat? Valakire rábízod, vagy te csinálod egyedül?

Ha én otthon már nem boldogulok vele (vagy éppen elrontottam), akkor elviszem Kinczel mesterhez 🙂


Mi a kriptonitod, ha van egyáltalán ilyen?

Piszok melegem van a bőrruhában. Természetesen van bennem egy egészséges félelem is mielőtt felmegyek a pályára, de ha elkap flow, akkor ez el is múlik.


Hogy látod, mik az erősségeid?

A kitartás és a következetesség fontos. Aki lassan tanul, annak sokat kell gyakorolnia 🙂 Jól jön a triatlonos erőnlét és állóképesség is, megvárom míg elfárad aki előttem van.


Amiben fejlődnöd kellene?

Még egyértelműen a motorkezelés és a pozíció. Néha sikerül jól eltalálnom egy-egy dolgot, amitől ezen a szintem akár még egy-két másodperccel is gyorsabb lehet egy-egy kör.


Mi volt a legizgalmasabb pályázós történeted?

Visonta először. Voltunk ott versenyt nézni, tetszett hogy milyen technikás a pálya. Viszont amikor először felmentem rá motorral, nagyon keskenynek tűnt az az aszfaltcsík! Ijesztő volt belegondolni hogy ezen a pályán elég nagy tempóval fognak mellettem elmenni. Sokat kellett itt edzeni, hogy megjöjjön az önbizalmam hozzá. Azóta viszont megkedveltem ezt a pályát is. 

Ezen az élményen kívül volt pár fűnyírás, amik hál' Istennek mind szerencsésen végződtek.


Legnagyobb meccselés, életed versenye? És a legviccesebb sztori?

A Moleszes meccselés nagy élmény volt, elmentünk kétszer-háromszor egymás mellett Visontán. Ilyen biztos lesz még, alig várom!


Az eddigi legneccesebb sztori az egyik időmérőn történt. Szűken mentek el mellettem jobbról, kicsit össze is értünk. Fékeztem volna, de nem tudtam nem észrevenni, hogy nincs mivel, mert ahogy összeértünk a kolléga felhajtotta a fékkart. Szerencsére Kakucson pont ott nyílt egy szervízút, amin szélsebesen le tudtam robogni, hogy felmérjem a problémát.


Mik a legjobb eredményeid, mik a konkrét terveid, céljaid a jövőre nézve?

Szeretnék végig ott lenni a szezonban, a lányom mögött befutni a célba, és egy 50 körüli tempót tudni Kakucson.


Mit tanácsolsz a CBR kupához csatlakozóknak, milyen zanzásított üzeneted van azoknak akik még hezitálnak?

GYERTEK! Jó buli, próbáljátok ki! 🙂



20 views0 comments

Recent Posts

See All

댓글


댓글 작성이 차단되었습니다.
bottom of page